torsdag 25 december 2008

Julmaten

All julmat jag gjort blev jättebra!
Sill, muskotbullar, patè, janssons frestelse och alla kakor av olika slag.


Patén ska vara i en smörjd form som du lägger folie i.


Packa patén ordentligt och grädda ca 50 minuter i ugnen. Den innehåller rivna morötter, hackad hasselnötter, mixade kikärtor, vitlök, örtkryddor, grädde och så ska det vara agar-agar i. För er som inte vet (som inte jag heller gjorde för ett par dagar sen!) är agar-agar ett slags bindningsmedel i pulverform, vegetariskt gelatin kan man säga. Jag brydde mig inte om det eftersom jag inte hade tid att leta efter det. Jag redde grädden med lite mjöl istället och dessutom blandade jag mjölk i smeten och det gick säkert lika bra för patén stannade och smakade toppen!


Här är min jultallrik. Allt smakade toppen! Jag hoppas alla läsare hade en riktigt trevlig julafton och att ni åt mycket god mat!

GOD JUL från Mia!

Inga kommentarer: