onsdag 31 augusti 2011

Falafelrulle diy


Jag saknar Göteborgs falafelrullar varje gång jag äter falafel i den här stan. Vilken skillnad! Här är det bara falafel, sallad, tomat, lök. Punkt.
Så jag försökte återskapa en falafelrulle jag åt i Göteborg när jag var där sist.
Inlagd gurka, tomat, rödlök, hummus, sesamsås, nygräddad falafel!


Jag gjorde egna bröd på vetemjöl, kikärtsmjöl, olivolja, salt, vatten och grön chili. Blanda allt till en jämn deg, kavla ut tunna runda kakor och grädda i stekpannan.
Sen gjorde jag hummus och använde falafelmix som jag friterade hemma, hackade lök, tomat och blandade sesamsåsen. Till såsen anväde jag tahini, ungefär 2 msk, en vitlöksklyfta, lite salt, lite olivolja och ungefär 2 dl soygurt naturell.
Montera din falafelrulle och ät, man blir garanterat mätt :)

Inga kommentarer: