onsdag 1 februari 2012

Vegansk lasagne med parmesan


Jag har nyligen fått klart för mig hur lätt och gott det är att göra egen pasta. Jag har gjort vanlig tagliatelle, ravioli och nu testade jag att göra egna lasagneplattor med lite pesilja i.

Jag gjorde iordning en vanlig tomatsås med sojafärs i. Gör som du gör när du ska göra "köttfärssås".
Den vita såsen gjorde jag av smör, mjöl, mjölk, kryddor och vegansk parmesan som går att köpa i hälsokostbutiker.


När du gör egen pasta förkoras gräddningstiden avsevärt. denna lasagne behöver bara 15 minuter i ugnen ungefär.


Pastadegen består av mjöl, olivolja och vatten. Tillsätt lite salt och örter om du vill. Några exakta mått på hur mycket du ska ha av varje ingrdiens verkar inte gå att få fram men degen ska vara ganska torr. Kavla mellan två ark plastfolie så är det lättare att få degen att bli tunn och hålla samman. Lycka till!

Inga kommentarer: